daisy_medium

 

 

Η  Φωτεινή Δάρρα  επανέρχεται ,σε μια ξεχωριστή συνεργασία με τον Μίκη Θεοδωράκη, ερμηνεύοντας το remake του  «Επιβάτη»  και του  «Ραντάρ».

Η Φωτεινή Δάρρα  επανέρχεται δυναμικά με την αισθαντική φωνή  και ερμηνεία της, στα καλλιτεχνικά δρώμενα , αυτή την φορά , με μια συνεργασία  «σταθμό» , στην καριέρα της, αφού ο πολυαγαπημένος σε όλους μας  Μίκης Θεοδωράκης, την εμπιστεύτηκε για  δυο νέες εκτελέσεις και  με ανανεωμένα ηχητικά όρια, όπως μόνο εκείνος γνωρίζει να δημιουργεί,  στα ποιητικά κείμενα των κύκλων «Επιβάτης» και «Ραντάρ» του Κώστα Τριπολίτη.

 Με αφορμή αυτή την νέα  δημιουργία του Μίκη Θεοδωράκη στα 88 του χρόνια , η οποία , φέρει την υπογραφή του από την αρχή μέχρι το τέλος, δημιουργώντας ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα σε μια σύγχρονη και σαφώς πιο ροκ αλλά πάντα κλασικά "θεοδωρακική" εκδοχή, μιλήσαμε με την Φωτεινή Δάρρα και  το μοιραζόμαστε μαζί σας…
Κα Δάρρα έχετε την τιμή να σας εμπιστευτεί για την «καλλιτεχνική επιστροφή» του, ο  διαχρονικά αγαπημένος συνθέτης μας, ο Μίκης Θεοδωράκης, για το remake του δίσκου «Eπιβάτης» .Θέλετε να μας περιγράψετε  πως νιώθετε και να μοιραστείτε μαζί μας,  εάν ξεχωρίσατε  συναισθηματικά  μια στιγμή για εσάς, από αυτήν  την ηχογράφηση .
 
Κάθε στιγμή με έναν μύθο- όπως ο Μίκης Θεοδωράκης- είναι από αυτές που κουβαλάει κανείς κοντά του για μια ζωή. Με τιμά πολύ με την επιλογή του και μάλιστα για δύο ιστορικούς κύκλους τραγουδιών : τον "Επιβάτη του 2014" που μόλις κυκλοφόρησε και το "Ραντάρ" που ακολουθεί. Τους στίχους υπογράφει ο Κώστας Τριπολίτης στην αρχή της καριέρας του, μιας και γράφτηκαν το 1981. Σήμερα 33 χρόνια μετά επιστρέφουν για να μας δείξουν πώς οι σπουδαίοι δημιουργοί μπορούν να δουν πολύ μπροστά και να μιλήσουν προφητικά μέσα από την τέχνη τους, εκφράζοντας διαχρονικές αξίες και προβληματισμούς που (δυστυχώς) ισχύουν πάντα.
 
  Ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης σε σημείωμά του, σας χαρακτήρισε  ως την ιδεώδη ερμηνεύτρια. Οι σκέψεις σας, για αυτή του, την κίνηση εμπιστοσύνης και αγάπης, προς το πρόσωπο σας;
 
Ο δύσκολος δρόμος που διάλεξα είχε κόστος αλλά επεφύλασε και μεγάλες συγκινήσεις όπως αυτή. Είναι μεγάλη τιμή για μένα αλλά και ευθύνη απέναντι σε αυτόν και στα όσα μου εμπιστευθηκε.
 
 
 Ο συγκεκριμένος δίσκος αν και ταξιδεύει 34 χρόνια, μιλάει για την Ελλάδα του χθες αλλά και του σήμερα. Εάν σας έλεγα με τρεις φράσεις και  χρώματα, να μου περιγράψετε την Ελλάδα του χτες , του  σήμερα αλλά και του αύριο, πως την αντιλαμβάνεται μια καλλιτέχνης, μητέρα και ευαισθητοποιημένη πολίτης.
 
Για την Ελλάδα θα είναι πάντα το λευκό. Για το Χθες Λευκό σαν το Φως της ιστορίας του πολιτισμού της, για το Σήμερα πάλι το Λευκό, αυτή τη φορά το Λευκό της  Αθωότητας που πρέπει να ανακαλύψουμε ξανά, για το αύριο το Λευκό του άγραφου χάρτη, του απάτητου χιονιού, για να συμβολίσει την αινιγματικότητα του Αγνώστου…
 ´
Από το πρώτο σας προσωπικό, cd «Δελτίο Ανέμων» το 2004 έχουν περάσει αρκετά χρόνια, μοιραστείτε μαζί μας, εάν θέλετε, στιγμές που θεωρείται σταθμούς στην πορεία σας και τις κουβαλάτε ως «καλλιτεχνικά παράσημα».
 
Δεν ελπίζω σε κανενός είδους παράσημο. Οι στιγμές που νιώθω  ευτυχία αλλά και συγκίνηση είναι  αυτές που έρχομαι σε απευθείας επαφή με τον κόσμο μέσα από την τέχνη μου. Είναι επίσης οι στιγμές που αισθάνομαι ακόμα πιο ελληνίδα όταν βρίσκομαι μακρυά απο την πατρίδα μου με την ιδιότητά μου ως καλλιτέχνης. Το 2004 στην έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας, στον ΟΗΕ και το Lincoln Center στη Νέα Υόρκη, στην Αγία Ειρήνη στην Κωνσταντινούπολη, στα εγκαίνεια της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας… 
 
Έχετε σπουδάσει Μουσική στο Εθνικό Ωδείο και ηθοποιία στη Σχολή Θεοδοσιάδη, εάν σας έλεγα να επιλέξετε μια από τις δυο ιδιότητες σας για να μεταλαμπαδεύσετε το μεράκι και τις γνώσεις σας,σε νεα παιδιά, θα μπορούσατε να επιλέξετε; Με αφορμή αυτή την ερώτηση κλείνοντας την συνέντευξη, θα ήθελα να δώσετε μια συμβουλή σε εκείνους που ξεκινούν τώρα την καλλιτεχνική τους πορεία.
 
Οι  τέχνες του τραγουδιού και της ερμηνείας είναι απολύτως συνδεδεμένες. Έτσι ήταν όταν γεννήθηκαν στα Ομηρικά ´Επη και αργότερα στο Αρχαίο ελληνικό Δράμα. Αυτό δεν έφυγε ποτέ από το μυαλό μου από την πρώτη στιγμή που ήρθα σε επαφή με το Αρχαίο Ελληνικό Δράμα στην Δραματική Σχολή.Πιστεύω ότι οι οι νέοι τραγουδιστές πρέπει να διδάσκονται από όλες τις μορφές τέχνης. Τότε μόνον μπορεί να έρθει ο κάθε καλλιτέχνης-όχι μόνο ο τραγουδιστής- πιο κοντά στην αλήθεια τη δική του…

Πηγή: http://politismos.net

daisy_medium

Search